Feltöltés dátuma: 2017.03.18.

Receptsarok

Tzatziki

1 adag tápanyagtartalma:
Energia Fehérje Zsír Szénhidrát
139 kcal 4,2 g 10 g 6 g

Hozzávalók 4 adaghoz:

A jó tzatziki titka a megfelelő állagú joghurtos szósz, amely 2/3 joghurt és 1/3 tejföl függetlenül attól, hogy mekkora mennyiségben készítjük. A joghurtot és a tejfölt óvatosan összeforgatjuk. Egy nagyobb tésztaszűrőt kibélelünk egy lazább szövésű konyharuhával, egy tál fölé tesszük és belekanalazzuk ezt a keveréket. Így a savó lassan átcsöpög, és nem lesz túlságosan folyós a szósz. Ez akár egy órát is igénybe vehet. Amíg a joghurtos-tejfölös keverék csöpög, meghámozzuk és lereszeljük az uborkát egy nagyobb lyukú sajtreszelőn, és kissé besózzuk. Ha már levet engedett, akkor az uborkasalátánál megszokott módon kinyomkodjuk, és az uborkát beletesszük egy nagyobb salátástálba. A megtisztított fokhagymát áttörjük, az uborkához keverjük. Az átcsepegtetett joghurtos-tejfölöst szószt az uborkára kanalazzuk és óvatosan, de alaposan összefogatjuk. Fogyasztás előtt legalább 30 percre hűtőbe tesszük, majd tálalásnál olajbogyóval vagy petrezselyemmel díszítjük.

E számunk receptjeit a Diab-Pont Konyha – cukorbetegkonyha.hu gyűjteményéből kaptuk.

Megjelent a Diabetes2017/1. számában recept


Szeretne közvetlenül értesülni az újdonságokról? Megrendelési információk

 

A szerkesztőség megjegyzése: az optimális cukoranyagcsere eléréséhez az oldalakon hirdetett termékek alkalmazása esetén is feltétlenül szükséges a beállított diéta,
a rendszeres mozgás, és az orvosa által rendelt gyógyszerek használata, valamint a rendszeres ellenőrzés! Minden esetben kérje ki kezelőorvosa véleményét!
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!